Project:Netwerken/Vragen-brainstorm: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
* Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden? | |||
* Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren? | |||
== Communicatie == | == Communicatie == | ||
* geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). | * geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). | ||
** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N- | ** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M) | ||
** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is | ** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is | ||
** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)? | ** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)? | ||
Regel 13: | Regel 16: | ||
* geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie | * geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie | ||
** wat is in die gevallen de communicatie-topologie | ** wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)? | ||
** hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie? | ** hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie? | ||
** | ** |
Versie van 7 jul 2017 13:53
- Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden?
- Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren?
Communicatie
- geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.).
- geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M)
- geef aan wat het fysieke medium/kanaal is
- geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)?
- welke protocol-elementen/aspecten kun je aanwijzen?
- kun je iets zeggen over de snelheid (throughput/latency)?
- welke verstoringen kun je krijgen in deze situatie?
Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant;
- geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie
- wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)?
- hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie?