Project:Netwerken/Vragen-brainstorm: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met ' == Communicatie == * geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). ** geef aan wat de communicatie-to...') |
|||
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 1: | Regel 1: | ||
* Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden? | |||
* Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren? | |||
== Communicatie == | == Communicatie == | ||
* geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). | * geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). | ||
** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N- | ** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M) | ||
** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is | ** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is | ||
** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)? | ** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)? | ||
Regel 11: | Regel 14: | ||
Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant; | Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant; | ||
* geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie | |||
** wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)? | |||
** hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie? | |||
** | |||
== Internet en web == | |||
"Het internet is open; Facebook is gesloten" | |||
* wat bedoelen we hiermee? (dit kan op meerdere aspecten betrekking hebben) | |||
* wat betekent dit voor een gebruiker? | |||
* wat betekent dit voor een bedrijf? | |||
* wat betekent dit voor een overheid? |
Huidige versie van 7 aug 2017 om 10:35
- Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden?
- Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren?
Communicatie
- geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.).
- geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M)
- geef aan wat het fysieke medium/kanaal is
- geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)?
- welke protocol-elementen/aspecten kun je aanwijzen?
- kun je iets zeggen over de snelheid (throughput/latency)?
- welke verstoringen kun je krijgen in deze situatie?
Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant;
- geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie
- wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)?
- hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie?
Internet en web
"Het internet is open; Facebook is gesloten"
- wat bedoelen we hiermee? (dit kan op meerdere aspecten betrekking hebben)
- wat betekent dit voor een gebruiker?
- wat betekent dit voor een bedrijf?
- wat betekent dit voor een overheid?