Project:Netwerken/Vragen-brainstorm: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met ' == Communicatie == * geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.). ** geef aan wat de communicatie-to...')
 
 
(2 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
* Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden?
* Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren?


== Communicatie ==
== Communicatie ==


* geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.).
* geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.).
** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-N)
** geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M)
** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is
** geef aan wat het fysieke medium/kanaal is
** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)?
** geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)?
Regel 11: Regel 14:


Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant;
Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant;
* geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie
** wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)?
** hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie?
**
== Internet en web ==
"Het internet is open; Facebook is gesloten"
* wat bedoelen we hiermee? (dit kan op meerdere aspecten betrekking hebben)
* wat betekent dit voor een gebruiker?
* wat betekent dit voor een bedrijf?
* wat betekent dit voor een overheid?

Huidige versie van 7 aug 2017 om 10:35

  • Wat zijn vragen die de leerlingen moeten kunnen beantwoorden?
  • Wat zijn opdrachten die de leerlingen moeten kunnen uitvoeren?

Communicatie

  • geef voorbeelden van communicatie-scenario's uit het dagelijks leven (zonder computers/smart phones enz.).
    • geef aan wat de communicatie-topologie is (1-1, 1-N, N-M)
    • geef aan wat het fysieke medium/kanaal is
    • geef aan wat de codering is; welke (impliciete) afspraken zijn er tussen de verschillende partijen (agents)?
    • welke protocol-elementen/aspecten kun je aanwijzen?
    • kun je iets zeggen over de snelheid (throughput/latency)?
    • welke verstoringen kun je krijgen in deze situatie?

Denk bijvoorbeeld aan: een gesprek; een discussie in de klas; een docent die uitleg geeft in de klas; brief (aangetekende brief); TV; telefoon; radio; vergadering; boek; krant;

  • geef voorbeelden van de manieren waarop je het internet gebruikt voor communicatie
    • wat is in die gevallen de communicatie-topologie (1-1, 1-N, N-M)?
    • hoe belangrijk is in dat geval de veiligheid van de communicatie?

Internet en web

"Het internet is open; Facebook is gesloten"

  • wat bedoelen we hiermee? (dit kan op meerdere aspecten betrekking hebben)
  • wat betekent dit voor een gebruiker?
  • wat betekent dit voor een bedrijf?
  • wat betekent dit voor een overheid?