Inf20:Werkgroepen/Buitenland

Uit Inf20
< Inf20:Werkgroepen
Versie door Eelco (overleg | bijdragen) op 27 nov 2012 om 09:15 (→‎Verenigd Koninkrijk)
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Werkgroepen

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Taak

In het buitenland vinden ook veel ontwikkelingen plaats rond het vak Informatica (Informatik, Computer Science, etc.) in het voortgezet onderwijs. Het is de taak van de werkgroep buitenland om deze ontwikkelingen in kaart te brengen. Belangrijke ontwikkelingen, materiaal e.d. kan ingebracht worden bij de andere werkgroepen.

Een thema dat overigens in veel landen speelt is "a lack of qualified teachers".

VS

In de Communications of the ACM staan regelmatig (oktober, november 2012) artikelen over informatica in het lager- en voortgezet onderwijs, in de USA K12 genoemd. Dit wordt als een cruciale groep gezien, onder andere omdat de keuze voor een vervolgopleiding (en een vakkenpakket) eigenlijk in deze periode plaatsvindt. Toegang tot de artikelen is helaas beperkt tot abonnees/leden van de ACM digital library. Geïnteresseerden kunnen bij mij een artikel inzien.

Running on Empty: The Failure to teach Computer Science in de Digital Age

Overige:

Enkele citaten:

"Though young women decide what they're majoring in much later than young men, they also decide what they're not majoring in much earlier than men do. If they decide they're not interested in computer science at the end of 8th grade, there's nothing we can do at the college level to change that. We've missed the opportunity. But if we change K–12, we have a chance to solve this problem."
Uit: http://cacm.acm.org/magazines/2012/10/155550-computer-science-and-the-three-rs

Verenigd Koninkrijk