Inf20:Werkgroepen/Kwaliteit: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Werkgroepen}}') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 1: | Regel 1: | ||
{{Zijbalk Werkgroepen}} | {{Zijbalk Werkgroepen}} | ||
== Taak == | |||
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is om onderwijs van hoge kwaliteit te bieden - en om leerlingen duidelijkheid te bieden over het niveau van hun kennis en vaardigheden. Kaliteit moet een integraal onderdeel van het hele proces zijn, en niet alleen gebaseerd op een oordeel achteraf. | |||
== Enkele punten van discussie == | |||
=== Enkele problemen van schoolcijfers === | |||
Het is gebruikelijk om cijfers te geven op een schaal van 1-10, vaak samengevat over een geheel vak. In het bijzonder voor het vak Informatica levert dat een serieus probleem: | |||
* de verschillen tussen de niveaus van de leerlingen zijn erg groot. In het bijzonder zijn er leerlingen die de rest van de klas ver vooruit zijn, bijvoorbeeld doordat ze al jarenlang een deel van hun vrije tijd hieraan besteden. |
Versie van 14 okt 2012 17:29
Taak
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is om onderwijs van hoge kwaliteit te bieden - en om leerlingen duidelijkheid te bieden over het niveau van hun kennis en vaardigheden. Kaliteit moet een integraal onderdeel van het hele proces zijn, en niet alleen gebaseerd op een oordeel achteraf.
Enkele punten van discussie
Enkele problemen van schoolcijfers
Het is gebruikelijk om cijfers te geven op een schaal van 1-10, vaak samengevat over een geheel vak. In het bijzonder voor het vak Informatica levert dat een serieus probleem:
- de verschillen tussen de niveaus van de leerlingen zijn erg groot. In het bijzonder zijn er leerlingen die de rest van de klas ver vooruit zijn, bijvoorbeeld doordat ze al jarenlang een deel van hun vrije tijd hieraan besteden.