Curriculum2016/Maatschappelijke invloed: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Curriculum2016}} == Eindtermen == === Maatschappelijke invloed === De kandidaat kan positieve en negatieve effecten van informatica en de genetwerkte sa...')
 
 
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 9: Regel 9:
De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren.
De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren.


=== Privacy ==
=== Privacy ===
De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken.
De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken.


=== Cultuur ==
=== Cultuur ===
De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen.
De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen.
== Achtergrondmateriaal ==
Zie: [[Ethiek]]

Huidige versie van 13 dec 2015 om 12:08

Curriculum2016

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Eindtermen

Maatschappelijke invloed

De kandidaat kan positieve en negatieve effecten van informatica en de genetwerkte samenleving op individueel en sociaal leven verklaren en voorspellen.

Juridische aspecten

De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren.

Privacy

De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken.

Cultuur

De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen.

Achtergrondmateriaal

Zie: Ethiek