Curriculum2016/Maatschappelijke invloed: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Curriculum2016}} == Eindtermen == === Maatschappelijke invloed === De kandidaat kan positieve en negatieve effecten van informatica en de genetwerkte sa...') |
|||
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 9: | Regel 9: | ||
De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren. | De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren. | ||
=== Privacy == | === Privacy === | ||
De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken. | De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken. | ||
=== Cultuur == | === Cultuur === | ||
De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen. | De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen. | ||
== Achtergrondmateriaal == | |||
Zie: [[Ethiek]] |
Huidige versie van 13 dec 2015 om 12:08
Eindtermen
Maatschappelijke invloed
De kandidaat kan positieve en negatieve effecten van informatica en de genetwerkte samenleving op individueel en sociaal leven verklaren en voorspellen.
Juridische aspecten
De kandidaat kan juridische aspecten van de toepassing van informatica in de samenleving analyseren.
Privacy
De kandidaat kan effecten van technische, juridische en sociale maatregelen voor privacy-gerelateerde kwesties onderzoeken.
Cultuur
De kandidaat kan redeneren over de invloed van informatica op culturele uitingen.
Achtergrondmateriaal
Zie: Ethiek