Inf20:Werkgroepen/Curriculum: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Zijbalk Werkgroepen}}
{{Zijbalk Werkgroepen}}
== Toelichting ==
Dit is een discussiepagina. Als de discussie op deze pagina een redelijk inhoud heeft, en er niet teveel verschil van mening is, wordt de inhoud van deze pagina gebruikt voor de overeenkomstige pagina's in de hoofdnaamruimte (hoofdingang van de wiki).
* Onderteken je bijdragen
* Als je reageert op een bijdrage van iemand anders, plaats deze dan onder de betreffende bijdrage
: Inspringen kan door middel van een <code>:</code> in de eerste positie van een regel.


== Inleiding - uitgangspunten ==
== Inleiding - uitgangspunten ==

Versie van 1 okt 2012 08:42

Werkgroepen

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Toelichting

Dit is een discussiepagina. Als de discussie op deze pagina een redelijk inhoud heeft, en er niet teveel verschil van mening is, wordt de inhoud van deze pagina gebruikt voor de overeenkomstige pagina's in de hoofdnaamruimte (hoofdingang van de wiki).

  • Onderteken je bijdragen
  • Als je reageert op een bijdrage van iemand anders, plaats deze dan onder de betreffende bijdrage
Inspringen kan door middel van een : in de eerste positie van een regel.

Inleiding - uitgangspunten

Voor het curriculum hanteren we de volgende uitgangspunten:

  • totale omvang is 440 studielastuur (slu) voor VWO, 320 slu voor HAVO
  • er is een verplicht deel en een keuzedeel
  • we maken onderscheid tussen HAVO en VWO - wat betreft niveau, en mogelijk ook onderwerpen en focus

Criteria: wat hoort in het curriculum, en waarom?

Een curriculum Informatica is niet iets dat je eenmalig vaststelt: je moet dit regelmatig herzien. Het helpt daarbij als je criteria hebt voor het wel of niet opnemen van een bepaald onderdeel. --Eelco (overleg) 20 sep 2012 10:28 (MST)

Curriculum - verplicht deel

Programmeren - op welk niveau?

Wat moeten alle leerlingen weten en kunnen op het gebied van programmeren?

Curriculum - keuzedeel

Niet alle onderdelen van het keuzedeel zijn even belangrijk: sommige onderdelen moeten altijd aangeboden worden, bijvoorbeeld om tegemoet te komen aan de variatie onder de leerlingen, andere onderdelen zijn "nice to have".

Verplicht aanbod

Facultatief aanbod