Physical computing/Sensoren en actuatoren: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Physical computing}} == Inleiding sensoren en actuatoren == Een sensor zet een fysiek verschijnsel om in informatie. Je gebruikt sensoren om de fysieke...')
 
Regel 9: Regel 9:




Een actuator zet informatie om in een fysiek verschijnsel.
Je gebruikt actuatoren om de fysieke wereld te besturen.
Voorbeelden van actuatoren:


== Sensoren ==
== Sensoren ==


== Actuatoren ==
== Actuatoren ==

Versie van 9 nov 2019 07:27

Physical computing
Arduino Basis
  1. Led-0: breadboard, LED, weerstand
  2. Blink-1
  3. Button-1
  4. Blink-freq: frequentie
  5. Blink-PWM: pulsbreedte-modulatie
  6. Analoge input

Inleiding sensoren en actuatoren

Een sensor zet een fysiek verschijnsel om in informatie. Je gebruikt sensoren om de fysieke wereld waar te nemen.

Voorbeelden van sensoren:


Een actuator zet informatie om in een fysiek verschijnsel. Je gebruikt actuatoren om de fysieke wereld te besturen.

Voorbeelden van actuatoren:

Sensoren

Actuatoren