Overleg Inf20:Werkgroepen/Curriculum
opmerking bij facultatief aanbod
modules/normering
Ik worstel met het volgende (als voorbeeld). Kunnen N leerlingen ook een 'M' module kiezen (en visa versa)? Is de beoordeling/normering dan ook gelijk? Mogen we onderscheid maken? Mogen we een aantal modules alleen aanbieden aan een profiel, etc.
Ik wil de leerlingen uitdagen, op hun eigen niveau. Makkelijk gezegd, praktijk is niet triviaal. Een technisch probleem (bv numerieke wiskunde) zie ik wel bij N leerlingen, maar minder bij M leerlingen. De bagage van de M leerlingen is heel anders. Wat als een M leerling toch dat technisch onderwerp wilt doen. Prachtig toch, maar dezelfde beoordeling?
Een ander voorbeeld: Een leerling kan heel wat werk verrichten in het gebied van datamining. Praten we dan over het verzamelen zelf (met technieken, software (al dan niet zelf ontwikkeld)) of over de de interpretatie van de gevonden en eventueel bewerkte data.
Dit riekt naar een aantal (deel)modules: hoe kun je data vinden. Hoe kun je data bewerken. hoe kun je data interpreteren (met o.a. presentatie).
Voor wie zijn deze modules dan? data vinden met bestaande gereedschappen (als deze er al zouden zijn) OF data vinden door bv queries voor het semantic web te schrijven. Dat is voor mij een groot verschil.
Hoe willen we hier mee omgaan? -- 121015: jacob bunschoten