Kwaliteit: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 4: Regel 4:


Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf.
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf.
Een goed kwaliteitssysteem is ook een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen gezet hebt, kun je zien of dit echt geholpen heeft.


Informatica 2.0 streeft ernaar
Informatica 2.0 streeft ernaar

Versie van 14 okt 2015 09:10

Informatica 2.0

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Over kwaliteit

Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf.

Een goed kwaliteitssysteem is ook een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen gezet hebt, kun je zien of dit echt geholpen heeft.

Informatica 2.0 streeft ernaar

  • dat docenten weten hoe goed hun onderwijs is;
    • en, dat docenten weten hoe ze hun onderwijs kunnen verbeteren;
  • dat leerlingen weten hoe goed hun kennis en vaardigheden zijn;
    • en, dat leerlingen weten hoe ze hun kennis en vaardigheden kunnen vergroten.

Badges