Resources: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 21: Regel 21:


Het materiaal van code.org is beschikbaar onder de CC-BY-SA-NC 4.0 licentie. Het materiaal mag vrijelijk gebruikt worden voor niet-commerciële informatica-cursussen.
Het materiaal van code.org is beschikbaar onder de CC-BY-SA-NC 4.0 licentie. Het materiaal mag vrijelijk gebruikt worden voor niet-commerciële informatica-cursussen.
* zie: Terms of Service https://code.org/tos
Je kunt het materiaal niet aanpassen: de opbouw en inhoud van de lessen is voor iedereen gelijk.


De onderwijsfilosofie van code.org: https://code.org/educate/curriculum-philosophy
De onderwijsfilosofie van code.org: https://code.org/educate/curriculum-philosophy

Versie van 29 jul 2015 12:27

Materiaal voor Informatica 2.0

code.org

Code.org is één van de organisaties die invulling geeft aan het Computer Science Principles programma van Collegeboard. Collegeboard is de organisatie die in de USA verantwoordelijk is voor de AP-programma's (Advanced Placement; keuzevakken op een hoger niveau).

Via de 3rd-party pagina van code.org kun je ook een overzicht vinden van enkele andere aanbieders.

Het materiaal van code.org kun je vertalen in het Nederlands. Voor een (klein) deel is dit al gedaan.

Ook leerlingen zouden hieraan een nuttige bijdrage kunnen leveren.

Het materiaal van code.org is beschikbaar onder de CC-BY-SA-NC 4.0 licentie. Het materiaal mag vrijelijk gebruikt worden voor niet-commerciële informatica-cursussen.

Je kunt het materiaal niet aanpassen: de opbouw en inhoud van de lessen is voor iedereen gelijk.

De onderwijsfilosofie van code.org: https://code.org/educate/curriculum-philosophy

Collegeboard

  • CS Principles

Beauty & Joy of Computing

BJoC is een cursus van Berkeley, in eerste instantie bedoeld als inleiding CS voor niet-CS studenten. Ook voor de bovenbouw VO is dit materiaal goed te gebruiken.

Als programmeertaal gebruikt deze cursus Snap!, een uitgebreide versie van Scratch. Hierdoor zijn in het bijzonder de functionele en object-georiënteerde paradigma's mogelijk.

Sommigen beschrijven Snap! als "Scheme in een Scratch-jasje".