Concept-contextbenadering: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 3: | Regel 3: | ||
== Wat betekent dit voor Informatica? == | == Wat betekent dit voor Informatica? == | ||
Voor Informatica is deze concept-contextbenadering een goede | Voor Informatica is deze concept-contextbenadering een goede mogelijkheid: leerlingen maken in hun dagelijks leven uitgebreid gebruik van ICT, en veel van de toepassingen die ze gebruiken vormen een goede context voor het invoeren en uitleggen van belangrijke concepten. | ||
Voor de Informatica is de nadruk op concepten van groot belang: de toepassingen en de technologie veranderen zo snel dat kennis hierover snel veroudert. De onderliggende concepten zijn veel stabielen en toekomstbestendiger. | |||
== Wat zijn de concepten? == |
Huidige versie van 16 dec 2012 om 11:42
In het voortgezet onderwijs wordt voor vakken als Biologie en Natuurkunde steeds meer gebruik gemaakt van de Concept-contextbenadering. Dit houdt in dat concepten niet als abstracte begrippen ingevoerd worden, maar in een context die betekenis heeft voor de leerlingen.
Wat betekent dit voor Informatica?
Voor Informatica is deze concept-contextbenadering een goede mogelijkheid: leerlingen maken in hun dagelijks leven uitgebreid gebruik van ICT, en veel van de toepassingen die ze gebruiken vormen een goede context voor het invoeren en uitleggen van belangrijke concepten.
Voor de Informatica is de nadruk op concepten van groot belang: de toepassingen en de technologie veranderen zo snel dat kennis hierover snel veroudert. De onderliggende concepten zijn veel stabielen en toekomstbestendiger.