Overleg Inf20:Werkgroepen/Concepten: verschil tussen versies
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 12: | Regel 12: | ||
* laat de computer de aanpassing van de website aan de gebruiker c.q. apparaat doen (m.a.w.: gebruik HTML/CSS slim) | * laat de computer de aanpassing van de website aan de gebruiker c.q. apparaat doen (m.a.w.: gebruik HTML/CSS slim) | ||
* laat de computer die "mail-merge" activiteit verzorgen | * laat de computer die "mail-merge" activiteit verzorgen | ||
* laat de computer je helpen bij het leren van woordjes (vgl. Anki) | |||
en: | en: |
Huidige versie van 19 okt 2012 om 16:43
wat is 'het werk'?
Wat eigenlijk het werk waarvoor computers ingezet worden. Dat is al divers. Rekenmodellen (Astronomie, CERN (Higgs), weersverwachting), datamining, databewerking (geluid, beeld), etc.
Initieel waren de computers om rekenwerk sneller en (hopelijk) met minder fouten (liefst geen) te laten uitvoeren. Langzamerhand heeft de computer ook andere taken gekregen. De computer (en daar zijn ook nog verschillende varianten op) wordt nu meer ingezet voor meerdere 'werk'zaamheden. Ik denk dat we hier de leerlingen ook op moeten attenderen (en liefst meer).
121015; jacob bunschoten
Laat de computer het werk doen:
- ga niet zelf bladzijden nummeren, een inhoudsopgave maken, de layout verzorgen
- laat de computer de aanpassing van de website aan de gebruiker c.q. apparaat doen (m.a.w.: gebruik HTML/CSS slim)
- laat de computer die "mail-merge" activiteit verzorgen
- laat de computer je helpen bij het leren van woordjes (vgl. Anki)
en:
- laat de computer die wiskunde-sommen maken
- zie: http://www.ted.com/talks/conrad_wolfram_teaching_kids_real_math_with_computers.html - stop teaching calculation, start teaching math
- laat de computer die auto besturen...?
In het bijzonder moeten leerlingen begrijpen wat voor soort werk goed (of beter) door computers gedaan kan worden, in bijzonder het soort werk dat in hun omgeving gebeurt.
--Eelco (overleg) 19 okt 2012 09:34 (MST)