Werkgroepen: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '== Kwaliteit == == Inhoud van het VO-vak == Bij de discussie over de inhoud van het vak gaan we uit van een verplicht deel en een keuzedeel. Gezien het grote ver...') |
|||
Regel 8: | Regel 8: | ||
* Wat zijn de criteria voor het wel of niet opnemen van een onderwerp in het totale programma? | * Wat zijn de criteria voor het wel of niet opnemen van een onderwerp in het totale programma? | ||
* Wat moet er in het verplichte deel, en op grond waarvan? | * Wat moet er in het verplichte deel, en op grond waarvan? | ||
* | * | ||
[[Inf20:Werkgroepen/Curriculum]] | |||
== Didactiek == | == Didactiek == |
Huidige versie van 20 sep 2012 om 12:40
Kwaliteit
Inhoud van het VO-vak
Bij de discussie over de inhoud van het vak gaan we uit van een verplicht deel en een keuzedeel.
Gezien het grote verschil tussen de leerlingen zullen sommige leerlingen het verplichte deel aanzienlijk sneller afronden dan andere leerlingen. In veel opzichten is dit verplichte deel te vergelijken met een rij-examen: alle leerlingen moeten dit op een voldoende niveau afronden. (Je kunt overwegen om alleen te differentiëren tussen geslaagd/niet geslaagd.)
- Wat zijn de criteria voor het wel of niet opnemen van een onderwerp in het totale programma?
- Wat moet er in het verplichte deel, en op grond waarvan?
Didactiek
Concepten en thema's
Voorlichting en werving
Het is nodig om een goed verhaal te hebben - voor de leerlingen, voor hun ouders, voor de schoolleiding.