Gebruiker:Eelco/Kwaliteit: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '== Opmerkingen vooraf == Dit is een discussienotitie over kwaliteit. De opmerkingen hieronder zijn niet bedoeld als absolute waarheden, maar als punten om over na t...')
 
Regel 3: Regel 3:


De handigste aanpak voor dit moment is om (ondertekende) opmerkingen per punt toe te voegen. Op een bepaald moment kunnen we een volgende versie maken op basis van deze opmerkingen. Dit kan in sommige gevallen al snel als je in de opmerkingen een ''alternatieve formulering'' biedt voor de huidige tekst.
De handigste aanpak voor dit moment is om (ondertekende) opmerkingen per punt toe te voegen. Op een bepaald moment kunnen we een volgende versie maken op basis van deze opmerkingen. Dit kan in sommige gevallen al snel als je in de opmerkingen een ''alternatieve formulering'' biedt voor de huidige tekst.
Voel je vrij om ontbrekende punten toe te voegen. Dit is een werkdocument, niet bedoeld om in dit stadium in de etalage te zetten.
Voel je vrij om van een punt te zeggen dat dit niet relevant is, of niet belangrijk genoeg. We hebben weinig middelen - en zullen ons dus echt op de hoofdzaken moeten concentreren. Ook in dit proces kunnen we ons geen verspilling veroorloven.
Er zijn heel veel varianten van het begrip "kwaliteit" in gebruik.
== Kwaliteit - in relatie tot doel en intentie ==
== Aspecten van kwaliteit ==
== Kwaliteit is een onderdeel van een leerproces ==
== Verminderen van verspilling ==
== Naar een "lean" aanpak ==
== Experimenteren is noodzakelijk ==
== Kwaliteit is een integraal onderdeel van het proces ==
== Hoe zetten we een leerproces voor Informatica 2.0 op? ==
== Een leerling is geen schoefje - en een docent is geen robot ==

Versie van 19 okt 2012 06:40

Opmerkingen vooraf

Dit is een discussienotitie over kwaliteit. De opmerkingen hieronder zijn niet bedoeld als absolute waarheden, maar als punten om over na te denken, om te inspireren tot nieuwe ideeën.

De handigste aanpak voor dit moment is om (ondertekende) opmerkingen per punt toe te voegen. Op een bepaald moment kunnen we een volgende versie maken op basis van deze opmerkingen. Dit kan in sommige gevallen al snel als je in de opmerkingen een alternatieve formulering biedt voor de huidige tekst.

Voel je vrij om ontbrekende punten toe te voegen. Dit is een werkdocument, niet bedoeld om in dit stadium in de etalage te zetten.

Voel je vrij om van een punt te zeggen dat dit niet relevant is, of niet belangrijk genoeg. We hebben weinig middelen - en zullen ons dus echt op de hoofdzaken moeten concentreren. Ook in dit proces kunnen we ons geen verspilling veroorloven.

Er zijn heel veel varianten van het begrip "kwaliteit" in gebruik.

Kwaliteit - in relatie tot doel en intentie

Aspecten van kwaliteit

Kwaliteit is een onderdeel van een leerproces

Verminderen van verspilling

Naar een "lean" aanpak

Experimenteren is noodzakelijk

Kwaliteit is een integraal onderdeel van het proces

Hoe zetten we een leerproces voor Informatica 2.0 op?

Een leerling is geen schoefje - en een docent is geen robot