Lesmateriaal: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 15: | Regel 15: | ||
* leesmateriaal (eventueel met video's) | * leesmateriaal (eventueel met video's) | ||
* naslag/referentie-materiaal | |||
* self-assessments (formatieve toetsing) | * self-assessments (formatieve toetsing) | ||
* praktische opdrachten | * praktische opdrachten |
Versie van 13 mei 2017 09:44
Ontwikkelen van lesmateriaal
- uitgangspunten
- manier van werken
Uitgangspunten
- concept-context aanpak (waar zinvol)
- modulaire aanpak; modules niet te groot
- onderscheid HAVO/VWO(?)
- doenende denkers, denkende doeners
- praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt
Hoe ziet het resultaat eruit?
- leesmateriaal (eventueel met video's)
- naslag/referentie-materiaal
- self-assessments (formatieve toetsing)
- praktische opdrachten
- tutorials (nadoen; met uitleg en assessment-vragen)
- experimenten (zelf uitzoeken; o.a. aan de hand van leesmateriaal)
- eigen uitbreidingen
Vgl.: aanpak bij Coderclass/ICT in de Wolken?
Manier van werken
- Agile aanpak
- sprints, met tussentijdse evaluatie en feedback
- themateam als "product owner"
- Themateam
- docenten
- externe experts (HO, bedrijfsleven)
- vakdidacticus (anders dan in ontwikkelteam)
- Ontwikkelteam
- Coordinator
- Vakdidacticus
- (inhoudelijke expertise?)