Lesmateriaal: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 17: Regel 17:
* self-assessments (formatieve toetsing)
* self-assessments (formatieve toetsing)
* praktische opdrachten
* praktische opdrachten
** tutorials (nadoen)
** tutorials (nadoen; met uitleg en assessment-vragen)
** experimenten (zelf uitzoeken; o.a. aan de hand van leesmateriaal)
** experimenten (zelf uitzoeken; o.a. aan de hand van leesmateriaal)
** eigen uitbreidingen
** eigen uitbreidingen

Versie van 13 mei 2017 09:44

Ontwikkelen van lesmateriaal

  • uitgangspunten
  • manier van werken

Uitgangspunten

  • concept-context aanpak (waar zinvol)
  • modulaire aanpak; modules niet te groot
  • onderscheid HAVO/VWO(?)
    • doenende denkers, denkende doeners
  • praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt

Hoe ziet het resultaat eruit?

  • leesmateriaal (eventueel met video's)
  • self-assessments (formatieve toetsing)
  • praktische opdrachten
    • tutorials (nadoen; met uitleg en assessment-vragen)
    • experimenten (zelf uitzoeken; o.a. aan de hand van leesmateriaal)
    • eigen uitbreidingen

Vgl.: aanpak bij Coderclass/ICT in de Wolken?

Manier van werken

  • Agile aanpak
    • sprints, met tussentijdse evaluatie en feedback
    • themateam als "product owner"
  • Themateam
    • docenten
    • externe experts (HO, bedrijfsleven)
    • vakdidacticus (anders dan in ontwikkelteam)
  • Ontwikkelteam
    • Coordinator
    • Vakdidacticus
    • (inhoudelijke expertise?)