DOT programmeren/werkwijze/15 okt 2015: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 16: Regel 16:
* video - making badadd developers: https://www.youtube.com/watch?v=FKTxC9pl-WM
* video - making badadd developers: https://www.youtube.com/watch?v=FKTxC9pl-WM
* (daarna eventueel) boek: Kathy Sierra, Badass: Making Users Awesome  (http://shop.oreilly.com/product/0636920036593.do)
* (daarna eventueel) boek: Kathy Sierra, Badass: Making Users Awesome  (http://shop.oreilly.com/product/0636920036593.do)
* lees dit als "Making my students awesome".
** lees dit als "Making my students awesome".


==== [[Growth mindset]] - Carol Dweck ====
==== [[Growth mindset]] - Carol Dweck ====

Versie van 15 okt 2015 14:39

DOT programmeren
  1. Problemen
  2. Beschikbaar materiaal
  3. Hulpmiddelen
  4. Keuzes en prioriteiten

Manier van werken

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Huiswerk

Inventariseren van problemen en vragen

  • waar loop je als docent tegenaan, bij het programmeeronderwijs?
  • wat houd je tegen om een stap vooruit te zetten bij het verbeteren van je programmeeronderwijs?
  • waar lopen leerlingen tegenaan, bij het leren programmeren?

Ik heb ook reacties gevraagd van de andere docenten in het netwerk. De samenvatting van deze reacties komt te staan op DOT programmeren/problemen.

Lezen, kijken

Badass - Kathy Sierra

Growth mindset - Carol Dweck

Learned helplessness