DOT programmeren/werkwijze: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk DOT programmeren}} == Wat is een DOT? Waarom een DOT? == Bij de traditionele manier van (na)scholing staat de overdracht van kennis centraal. Dit gebeur...') |
|||
Regel 3: | Regel 3: | ||
== Wat is een DOT? Waarom een DOT? == | == Wat is een DOT? Waarom een DOT? == | ||
Bij de traditionele manier van (na)scholing staat de overdracht van kennis centraal. Dit gebeurt vaak door middel van presentaties, met in het beste geval enkele oefeningen. De uitwerking hiervan in de dagelijkse praktijk wordt aan de deelnemers overgelaten. Het blijkt dat deze laatste stap zo lastig is, dat deze | Bij de traditionele manier van (na)scholing staat de overdracht van kennis centraal. Dit gebeurt vaak door middel van presentaties, met in het beste geval enkele oefeningen. De uitwerking hiervan in de dagelijkse praktijk wordt aan de deelnemers overgelaten. Het blijkt dat deze laatste stap zo lastig is, dat deze er vaak bij inschiet, of maar heel beperkt gebeurt. | ||
Het idee van een DOT is om deze praktijk veel centraler te stellen: | |||
* | |||
In de DOT programmeren willen we nog een stap verder gaan: |
Versie van 14 okt 2015 11:12
Wat is een DOT? Waarom een DOT?
Bij de traditionele manier van (na)scholing staat de overdracht van kennis centraal. Dit gebeurt vaak door middel van presentaties, met in het beste geval enkele oefeningen. De uitwerking hiervan in de dagelijkse praktijk wordt aan de deelnemers overgelaten. Het blijkt dat deze laatste stap zo lastig is, dat deze er vaak bij inschiet, of maar heel beperkt gebeurt.
Het idee van een DOT is om deze praktijk veel centraler te stellen:
In de DOT programmeren willen we nog een stap verder gaan: