Kwaliteit: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 5: | Regel 5: | ||
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf. | Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf. | ||
Een goed kwaliteitssysteem is ook een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen | Een goed kwaliteitssysteem is ook een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen zet, kun je zien of dit echt helpt. | ||
Informatica 2.0 streeft ernaar | Informatica 2.0 streeft ernaar |
Versie van 14 okt 2015 09:11
Over kwaliteit
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf.
Een goed kwaliteitssysteem is ook een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen zet, kun je zien of dit echt helpt.
Informatica 2.0 streeft ernaar
- dat docenten weten hoe goed hun onderwijs is;
- en, dat docenten weten hoe ze hun onderwijs kunnen verbeteren;
- dat leerlingen weten hoe goed hun kennis en vaardigheden zijn;
- en, dat leerlingen weten hoe ze hun kennis en vaardigheden kunnen vergroten.