DOT programmeren/beschikbaar materiaal: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 3: | Regel 3: | ||
== Beschikbaar materiaal == | == Beschikbaar materiaal == | ||
Er is heel veel materiaal om te leren programmeren. Maar niet alle materiaal | === Welke eisen stellen we aan het materiaal? === | ||
Er is heel veel materiaal om te leren programmeren. Maar niet alle materiaal voldoet aan onze eisen: | |||
* geschikt voor de doelgroep (leeftijd, taalgebruik, niveau) | * geschikt voor de doelgroep (leeftijd, taalgebruik, niveau) | ||
* goed (didactisch) opgebouwd | * goed (didactisch) opgebouwd | ||
* compleet - zodat alle elementen die je nodig hebt, goed uitgelegd worden. | * compleet - zodat alle elementen die je nodig hebt, goed uitgelegd worden. | ||
* vrij beschikbaar (CC-BY of CC-BY-SA licentie) | |||
* aan te passen aan de lokale omstandigheden | |||
We geven hier een overzicht van het materiaal dat in onze ogen redelijk geschikt is, met een bijbehorende evaluatie. | |||
* eerst bekijken we met een aantal docenten het materiaal, in het licht van de gestelde eisen; | |||
* met de meest geschikte voorbeelden gaan we met leerlingen aan de slag, om te kijken hoe dit materiaal in de praktijk bevalt. | |||
** als het kan, proberen we dit op een meetbare manier te doen. |
Versie van 14 okt 2015 09:00
Beschikbaar materiaal
Welke eisen stellen we aan het materiaal?
Er is heel veel materiaal om te leren programmeren. Maar niet alle materiaal voldoet aan onze eisen:
- geschikt voor de doelgroep (leeftijd, taalgebruik, niveau)
- goed (didactisch) opgebouwd
- compleet - zodat alle elementen die je nodig hebt, goed uitgelegd worden.
- vrij beschikbaar (CC-BY of CC-BY-SA licentie)
- aan te passen aan de lokale omstandigheden
We geven hier een overzicht van het materiaal dat in onze ogen redelijk geschikt is, met een bijbehorende evaluatie.
- eerst bekijken we met een aantal docenten het materiaal, in het licht van de gestelde eisen;
- met de meest geschikte voorbeelden gaan we met leerlingen aan de slag, om te kijken hoe dit materiaal in de praktijk bevalt.
- als het kan, proberen we dit op een meetbare manier te doen.