DOT programmeren/uitgangspunten: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Zijbalk programmeren}}
{{Zijbalk DOT programmeren}}


== Programmeren voor iedereen ==
== Programmeren voor iedereen ==

Versie van 13 okt 2015 12:24

DOT programmeren
  1. Problemen
  2. Beschikbaar materiaal
  3. Hulpmiddelen
  4. Keuzes en prioriteiten

Manier van werken

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Programmeren voor iedereen

We gaan ervan uit dat elke leerling de kans verdient om te leren programmeren.

Dit stelt wel hoge eisen aan de didactiek. Als programmeren een keuzevak is, en een student heeft een probleem om dit onder de knie te krijgen, dan is dat het probleem van de student. Als programmeren voor alle leerlingen verplicht is, en een leerling heeft daar moeite mee, dan is dat het probleem van de school en van de docent, meer nog dan van de leerling. De didactiek van het programmeren lijkt ons momenteel onvoldoende ontwikkeld om hier goed mee om te gaan.