DOT programmeren/uitgangspunten: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk programmeren}} == Programmeren voor iedereen == We gaan ervan uit dat elke leerling de kans verdient om te leren programmeren. Dit stelt wel hoge eise...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 5: | Regel 5: | ||
We gaan ervan uit dat elke leerling de kans verdient om te leren programmeren. | We gaan ervan uit dat elke leerling de kans verdient om te leren programmeren. | ||
Dit stelt wel hoge eisen aan de didactiek. Als programmeren een keuzevak is, en een student heeft een probleem om dit onder de knie te krijgen, dan is dat het probleem van de student. Als programmeren voor alle leerlingen verplicht is, en een leerling heeft daar moeite mee, dan is dat het probleem van de school en van de docent, meer nog dan van de leerling. | Dit stelt wel hoge eisen aan de didactiek. Als programmeren een keuzevak is, en een student heeft een probleem om dit onder de knie te krijgen, dan is dat het probleem van de student. Als programmeren voor alle leerlingen verplicht is, en een leerling heeft daar moeite mee, dan is dat het probleem van de school en van de docent, meer nog dan van de leerling. De didactiek van het programmeren lijkt ons momenteel onvoldoende ontwikkeld om hier goed mee om te gaan. |
Versie van 13 okt 2015 12:19
Programmeren voor iedereen
We gaan ervan uit dat elke leerling de kans verdient om te leren programmeren.
Dit stelt wel hoge eisen aan de didactiek. Als programmeren een keuzevak is, en een student heeft een probleem om dit onder de knie te krijgen, dan is dat het probleem van de student. Als programmeren voor alle leerlingen verplicht is, en een leerling heeft daar moeite mee, dan is dat het probleem van de school en van de docent, meer nog dan van de leerling. De didactiek van het programmeren lijkt ons momenteel onvoldoende ontwikkeld om hier goed mee om te gaan.