Concepten/Vergelijking met K12-framework: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met ' Indeling van het framework: #. Asking questions (for science) and defining problems (for engineering) #. Developing and using models #. Planning and carrying out ...') |
|||
Regel 11: | Regel 11: | ||
== Asking questions, defining problems == | == Asking questions, defining problems == | ||
De tegenhanger voor fundamentele vragen in de natuurwetenschappen is voor mij eerder de droom, dan het probleem. | |||
* De natuurkundige vraagt: hoe komen we hier op aarde? | |||
* De ingenieur vraagt: hoe komen we op de maan? | |||
De volgende stap voor de ingenieur zou je kunnen beschouwen als het beschrijven van een probleem - maar het duurt even voordat je dat goed geformuleerd hebt. |
Versie van 18 mei 2015 09:35
Indeling van het framework:
- . Asking questions (for science) and defining problems (for engineering)
- . Developing and using models
- . Planning and carrying out investigations
- . Analyzing and interpreting data
- . Using mathematics and computational thinking
- . Constructing explanations (for science) and designing solutions (for engineering)
- . Engaging in argument from evidence
- . Obtaining, evaluating, and communicating information
Asking questions, defining problems
De tegenhanger voor fundamentele vragen in de natuurwetenschappen is voor mij eerder de droom, dan het probleem.
- De natuurkundige vraagt: hoe komen we hier op aarde?
- De ingenieur vraagt: hoe komen we op de maan?
De volgende stap voor de ingenieur zou je kunnen beschouwen als het beschrijven van een probleem - maar het duurt even voordat je dat goed geformuleerd hebt.