DOT programmeren/werkwijze/29 okt 2015: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
 
(Een tussenliggende versie door dezelfde gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Zijbalk DOT programmeren}}
== 29 oktober ==
== 29 oktober ==


Regel 27: Regel 28:
* Wat zijn je positieve ervaringen hiermee zijn?
* Wat zijn je positieve ervaringen hiermee zijn?
* Wat mist je/waar schiet dit materiaal tekort?
* Wat mist je/waar schiet dit materiaal tekort?
* heb je elders nog materiaal gevonden dat mogelijk bruikbaar is?

Huidige versie van 29 okt 2015 om 19:03

DOT programmeren
  1. Problemen
  2. Beschikbaar materiaal
  3. Hulpmiddelen
  4. Keuzes en prioriteiten

Manier van werken

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

29 oktober

Huiswerk

Badass uittreksel

Je kunt een gratis uittreksel krijgen van het boek Badass: zie http://cdn.oreillystatic.com/oreilly/booksamplers/9781491919019_sampler.pdf. Lees dit uittreksel.

In dit boek wordt aangegeven dat het belangrijk is om concepten goed te beheersen - op het niveau "95%". Concepten die je beheerst kun je gebruiken voor het leren van volgende concepten. Concepten die je half beheerst vragen veel aandacht, en kunnen het leren van nieuwe concepten blokkeren.

Leren beheersen van een concept: ontwerp een oefening

Als richtlijn voor het leren van een concept wordt gesteld (p. 116):

Simplified rules for Deliberate Practice

(A subset of textbook Deliberate Practice)

Goal: design practice exercises that will take a fine-grained task from unreliable to 95% reliability, within one to three 45-90-minute sessions Pick a small sub-skill/task that you can’t do reliably (or at all), and get it to 95% reliability within three sessions. (Getting to 95% in a single session is often better).

Geef een voorbeeld van een programmeer-concept dat je op deze manier kunt leren. Welke oefeningen kun je hierbij gebruiken? Welke feedback hebben leerlingen nodig? Hoe stel je vast of een leerling dit concept 95% betrouwbaar beheerst?

Inventariseren van bestaand materiaal

  • Welk materiaal je gebruik je nu (en: voor welke groep leerlingen)?
  • Wat zijn je positieve ervaringen hiermee zijn?
  • Wat mist je/waar schiet dit materiaal tekort?
  • heb je elders nog materiaal gevonden dat mogelijk bruikbaar is?