Kwaliteit: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(3 tussenliggende versies door dezelfde gebruiker niet weergegeven) | |||
Regel 4: | Regel 4: | ||
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf. | Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf. | ||
Een goed kwaliteitssysteem is een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen zet, kun je zien of dit echt helpt. | |||
Informatica 2.0 streeft ernaar | Informatica 2.0 streeft ernaar | ||
* dat docenten weten hoe goed hun onderwijs is; | * dat docenten weten hoe goed hun onderwijs is; | ||
* dat leerlingen weten hoe goed hun kennis en vaardigheden zijn. | ** en, dat docenten weten hoe ze hun onderwijs kunnen verbeteren; | ||
* dat leerlingen weten hoe goed hun kennis en vaardigheden zijn; | |||
** en, dat leerlingen weten hoe ze hun kennis en vaardigheden kunnen vergroten. | |||
== Badges == | == Badges == |
Huidige versie van 14 okt 2015 om 09:11
Over kwaliteit
Een belangrijke doelstelling van Informatica 2.0 is onderwijs van hoge kwaliteit te realiseren. De kwaliteit moet gedurende het hele onderwijsproces bewaakt worden - niet alleen door een controle achteraf.
Een goed kwaliteitssysteem is een hulpmiddel voor verbeteren: je weet op welke deelgebieden je kunt verbeteren, en, als je daarvoor stappen zet, kun je zien of dit echt helpt.
Informatica 2.0 streeft ernaar
- dat docenten weten hoe goed hun onderwijs is;
- en, dat docenten weten hoe ze hun onderwijs kunnen verbeteren;
- dat leerlingen weten hoe goed hun kennis en vaardigheden zijn;
- en, dat leerlingen weten hoe ze hun kennis en vaardigheden kunnen vergroten.