DOT programmeren/werkwijze/15 okt 2015: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 20: Regel 20:
*** The power of "yet"/ Carol Dweck: The power of believing that you can improve (TED): http://www.ted.com/talks/carol_dweck_the_power_of_believing_that_you_can_improve (10 min)
*** The power of "yet"/ Carol Dweck: The power of believing that you can improve (TED): http://www.ted.com/talks/carol_dweck_the_power_of_believing_that_you_can_improve (10 min)
** de korte uitleg:
** de korte uitleg:
***  
*** http://www.gelukkighbkids.nl/mindset/
*** https://www.brainpickings.org/2014/01/29/carol-dweck-mindset/
** als je meer tijd hebt:
** als je meer tijd hebt:
*** Carol Dweck 'Teaching a growth mindset' at Young Minds 2013: https://www.youtube.com/watch?v=QmMJXvUmRh0 (45 min)
*** Carol Dweck 'Teaching a growth mindset' at Young Minds 2013: https://www.youtube.com/watch?v=QmMJXvUmRh0 (45 min)
*** Talks at Google - Carol Dweck: https://www.youtube.com/watch?v=-71zdXCMU6A (47 min)
*** Talks at Google - Carol Dweck: https://www.youtube.com/watch?v=-71zdXCMU6A (47 min)

Versie van 15 okt 2015 14:30

DOT programmeren
  1. Problemen
  2. Beschikbaar materiaal
  3. Hulpmiddelen
  4. Keuzes en prioriteiten

Manier van werken

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Huiswerk

Inventariseren van problemen en vragen

  • waar loop je als docent tegenaan, bij het programmeeronderwijs?
  • wat houd je tegen om een stap vooruit te zetten bij het verbeteren van je programmeeronderwijs?
  • waar lopen leerlingen tegenaan, bij het leren programmeren?

Lezen, kijken