DOT programmeren/werkwijze/15 okt 2015: verschil tussen versies

Uit Inf20
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 11: Regel 11:
=== Lezen, kijken ===
=== Lezen, kijken ===


* [[Badass]] Kathy Sierra
* [[Badass]] Kathy Sierra
** video - making badadd developers: https://www.youtube.com/watch?v=FKTxC9pl-WM
** video - making badadd developers: https://www.youtube.com/watch?v=FKTxC9pl-WM
** (daarna eventueel) boek: Kathy Sierra, Badass: Making Users Awesome  (http://shop.oreilly.com/product/0636920036593.do)
** (daarna eventueel) boek: Kathy Sierra, Badass: Making Users Awesome  (http://shop.oreilly.com/product/0636920036593.do)
** lees dit als "Making my students awesome".
** lees dit als "Making my students awesome".
* [[Growth mindset]]
* [[Growth mindset]] - Carol Dweck
** in elk geval: de korte video's
** in elk geval: de korte video's
*** Gebruik "praise" voor de inspanning (proces): https://www.youtube.com/watch?v=NWv1VdDeoRY (5 min)
*** Gebruik "praise" voor de inspanning (proces): https://www.youtube.com/watch?v=NWv1VdDeoRY (5 min)

Versie van 15 okt 2015 14:30

DOT programmeren
  1. Problemen
  2. Beschikbaar materiaal
  3. Hulpmiddelen
  4. Keuzes en prioriteiten

Manier van werken

Zie ook Regels en richtlijnen
Zie ook Artikelen bewerken

Huiswerk

Inventariseren van problemen en vragen

  • waar loop je als docent tegenaan, bij het programmeeronderwijs?
  • wat houd je tegen om een stap vooruit te zetten bij het verbeteren van je programmeeronderwijs?
  • waar lopen leerlingen tegenaan, bij het leren programmeren?

Lezen, kijken