Concepten/Vergelijking met K12-framework: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 17: | Regel 17: | ||
De volgende stap voor de ingenieur zou je kunnen beschouwen als het beschrijven van een probleem - maar het duurt even voordat je dat goed geformuleerd hebt. | De volgende stap voor de ingenieur zou je kunnen beschouwen als het beschrijven van een probleem - maar het duurt even voordat je dat goed geformuleerd hebt. | ||
== Developing and using models == | |||
In de natuurwetenschappen | |||
In de andere ingenieurswetenschappen worden modellen gebruikt bij het ontwerpen van het product, bijvoorbeeld om de eigenschappen ervan te voorspellen. | |||
In de Informatica/ICT vormen modellen een essentieel onderdeel van het product. |
Versie van 18 mei 2015 09:37
Indeling van het framework:
- . Asking questions (for science) and defining problems (for engineering)
- . Developing and using models
- . Planning and carrying out investigations
- . Analyzing and interpreting data
- . Using mathematics and computational thinking
- . Constructing explanations (for science) and designing solutions (for engineering)
- . Engaging in argument from evidence
- . Obtaining, evaluating, and communicating information
Asking questions, defining problems
De tegenhanger voor fundamentele vragen in de natuurwetenschappen is voor mij eerder de droom, dan het probleem.
- De natuurkundige vraagt: hoe komen we hier op aarde?
- De ingenieur vraagt: hoe komen we op de maan?
De volgende stap voor de ingenieur zou je kunnen beschouwen als het beschrijven van een probleem - maar het duurt even voordat je dat goed geformuleerd hebt.
Developing and using models
In de natuurwetenschappen
In de andere ingenieurswetenschappen worden modellen gebruikt bij het ontwerpen van het product, bijvoorbeeld om de eigenschappen ervan te voorspellen.
In de Informatica/ICT vormen modellen een essentieel onderdeel van het product.