Lesmateriaal: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 10: | Regel 10: | ||
* onderscheid HAVO/VWO(?) | * onderscheid HAVO/VWO(?) | ||
** doenende denkers, denkende doeners | ** doenende denkers, denkende doeners | ||
* praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt | * praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt (en als doel) | ||
** | |||
=== Hoe ziet het resultaat eruit? === | === Hoe ziet het resultaat eruit? === |
Versie van 13 mei 2017 09:45
Ontwikkelen van lesmateriaal
- uitgangspunten
- manier van werken
Uitgangspunten
- concept-context aanpak (waar zinvol)
- modulaire aanpak; modules niet te groot
- onderscheid HAVO/VWO(?)
- doenende denkers, denkende doeners
- praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt (en als doel)
Hoe ziet het resultaat eruit?
- leesmateriaal (eventueel met video's)
- naslag/referentie-materiaal
- self-assessments (formatieve toetsing)
- praktische opdrachten
- tutorials (nadoen; met uitleg en assessment-vragen)
- experimenten (zelf uitzoeken; o.a. aan de hand van leesmateriaal)
- eigen uitbreidingen
Vgl.: aanpak bij Coderclass/ICT in de Wolken?
Manier van werken
- Agile aanpak
- sprints, met tussentijdse evaluatie en feedback
- themateam als "product owner"
- Themateam
- docenten
- externe experts (HO, bedrijfsleven)
- vakdidacticus (anders dan in ontwikkelteam)
- Ontwikkelteam
- Coordinator
- Vakdidacticus
- (inhoudelijke expertise?)