Lesmateriaal: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 13: | Regel 13: | ||
=== Hoe ziet het resultaat eruit? === | === Hoe ziet het resultaat eruit? === | ||
* leesmateriaal (eventueel met video's) | |||
* self-assessments (formatieve toetsing) | |||
* | |||
Vgl.: aanpak bij Coderclass/ICT in de Wolken? | |||
== Manier van werken == | == Manier van werken == |
Versie van 13 mei 2017 09:41
Ontwikkelen van lesmateriaal
- uitgangspunten
- manier van werken
Uitgangspunten
- concept-context aanpak (waar zinvol)
- modulaire aanpak; modules niet te groot
- onderscheid HAVO/VWO(?)
- doenende denkers, denkende doeners
- praktisch werk; programmeren/programmeervaardigheid als uitgangspunt
Hoe ziet het resultaat eruit?
- leesmateriaal (eventueel met video's)
- self-assessments (formatieve toetsing)
Vgl.: aanpak bij Coderclass/ICT in de Wolken?
Manier van werken
- Agile aanpak
- sprints, met tussentijdse evaluatie en feedback
- themateam als "product owner"
- Themateam
- docenten
- externe experts (HO, bedrijfsleven)
- vakdidacticus (anders dan in ontwikkelteam)
- Ontwikkelteam
- Coordinator
- Vakdidacticus
- (inhoudelijke expertise?)