Badges/Python-3

Uit basis
< Badges
Versie door HakanAkkas (overleg | bijdragen) op 17 mrt 2016 om 13:47 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Badge-status |status=Alpha |auteur=Hakan Akkas |module=Python-3}} {{Zijbalk Badges}} == Ba...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Badge-status: Alpha
Module: Python-3
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-3

Deze badge geeft aan dat je . Je demonstreert dit aan de hand van een zelfgemaakte en gepubliceerde statische webpagina.

Evidence/criteria

Een eenvoudige zelf-gemaakte html-pagina, waarin onder meer de tags gebruikt worden zoals hieronder genoemd. Deze pagina moet gevalideerd zijn (met W3C validator.) Deze pagina moet gepubliceerd zijn, zodat deze via het web toegankelijk is. Je moet je docent deze pagina kunnen demonstreren, en kunnen uitleggen hoe deze werkt.

Voorkennis

Beschrijving

Bij deze badge gaat het om de basiskennis van HTML, om structuur en inhoud weer te geven. Je hebt ook enige kennis van CSS, en je weet hoe je de inhoud en de vormgeving van een webpagina kunt scheiden.

  • Uitgebreidere vormgeving en interactie zijn onderdeel van latere badges.

Python-3

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • modulair programmeren met functies;
  • productieve functies
  • opnieuw strings
    • slicen
  • lijsten/lists
    • toevoegen
    • slicen
    • verwijderen
    • veranderen
    • andere list-methods ..
    • etc
  • loopen door een lijst
  • file input/output
  • try-except


Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen, variabelenamen

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal