Badges/Python-1: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(3 tussenliggende versies door 2 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
{{Badge-status
|status=Alpha
|status=Alpha
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Hakan|Hakan Akkas]]
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-0|Python-0]]}}
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-1|Python-1]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}


== Badge Python-0 ==
== Badge Python-1 ==
Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarmee je bewijst dat je echt kan programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.
Deze badge behaal je als je text-gabaseerde programma's kan schrijven.


=== Evidence/criteria ===
=== Evidence/criteria ===
Als bewijs lever je een programma/script waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.
Als bewijs lever je een text-gebaseerd programma op waarmee je een spel kan spelen. Denk maar aan galgje, wordmind of scrabble. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.


=== Voorkennis ===
=== Voorkennis ===
* [[Badges/Scratch-0]]
* [[Badges/Python-0]]
* [[Badges/Inleiding in programmeren-0]]


=== Python-0 ===
=== Python-1 ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
Kennis(*) van de volgende begrippen:
* sequentie
* variabelen en datatypen
* basic herhaling met for i in range
* expressies
* functies
* type-omzet functies
** functies met parameters
* input/output met print, input
* eenvoudige if met random-functie
* keuzestructuren if-elif-else
* meerdere turtle objecten
** booleaanse expressies
* basic event-driven (met de turtle module)
** vergelijkingsoperatoren
* wiskundige functies zoals pow, sqrt etc
* strings, indexen en stringfuncties,
* if opdrachten: logische and, or, not
* herhalen met while en loopcounter
* geneste if-opdrachten


=== Professioneel gedrag ===
=== Professioneel gedrag ===
Regel 35: Regel 39:
== Materiaal  ==  
== Materiaal  ==  
* How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
* How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
* materiaal ICT in de Wolken: [[Python-0]]
* materiaal ICT in de Wolken: [[Python-1]]
* Code Academy (http://www.codecademy.com)
* Code Academy (http://www.codecademy.com)
* Opdrachtomschrijving Wordmind: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing
* Opdrachtomschrijving Wordmind: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing
== Eigenschappen ==
* Auteur: [[heeft-auteur:: Gebruikers:HakanAkkas]]
* Module: [[heeft-module:: Modules/Python-0]]

Huidige versie van 18 mrt 2016 om 12:15

Badge-status: Alpha
Module: Python-1
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-1

Deze badge behaal je als je text-gabaseerde programma's kan schrijven.

Evidence/criteria

Als bewijs lever je een text-gebaseerd programma op waarmee je een spel kan spelen. Denk maar aan galgje, wordmind of scrabble. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.

Voorkennis

Python-1

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • variabelen en datatypen
  • expressies
  • type-omzet functies
  • input/output met print, input
  • keuzestructuren if-elif-else
    • booleaanse expressies
    • vergelijkingsoperatoren
  • wiskundige functies zoals pow, sqrt etc
  • strings, indexen en stringfuncties,
  • if opdrachten: logische and, or, not
  • herhalen met while en loopcounter
  • geneste if-opdrachten

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen bedenken

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal