Badges/Python-1: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Badges}} == Badge Python-1 == Deze badge geeft aan dat je de basiskennis over Python beheerst en kan toepassen om een tekst-gebaseerd woordspel te progra...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
 
(6 tussenliggende versies door 3 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
|status=Alpha
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-1|Python-1]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}
== Badge Python-1 ==
== Badge Python-1 ==
Deze badge behaal je als je text-gabaseerde programma's kan schrijven.


Deze badge geeft aan dat je de basiskennis over Python beheerst en kan toepassen om een tekst-gebaseerd woordspel te programmeren.
=== Evidence/criteria ===
 
Als bewijs lever je een text-gebaseerd programma op waarmee je een spel kan spelen. Denk maar aan galgje, wordmind of scrabble. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.
== Beschrijving ==
 
In Python-0 heb je o.a. geleerd hoe je if-statements kan maken, loops kan programmeren, functies kan maken enzovoorts. In deze vervolgbadge ga je vooral deze opgedane kennis gebruiken om een woordspel te programmeren.


=== Voorkennis ===
=== Voorkennis ===
* [[Badges/Python-0]]
* [[Badges/Python-0]]


== Materiaal  ==  
=== Python-1 ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
* variabelen en datatypen
* expressies
* type-omzet functies
* input/output met print, input
* keuzestructuren if-elif-else
** booleaanse expressies
** vergelijkingsoperatoren
* wiskundige functies zoals pow, sqrt etc
* strings, indexen en stringfuncties,
* if opdrachten: logische and, or, not
* herhalen met while en loopcounter
* geneste if-opdrachten


* Opdrachtomschrijving Lingo: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing
=== Professioneel gedrag ===
* commentaar in code
* goede functienamen bedenken


=== Principes ===
* gebruik van coding rules
** ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.


== Eigenschappen ==
== Materiaal  ==  
 
* How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
* Auteur: [[heeft-auteur:: Gebruikers:HakanAkkas]]
* materiaal ICT in de Wolken: [[Python-1]]
* Module: [[heeft-module:: Modules/Python-0]]
* Code Academy (http://www.codecademy.com)
* Opdrachtomschrijving Wordmind: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing

Huidige versie van 18 mrt 2016 om 12:15

Badge-status: Alpha
Module: Python-1
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-1

Deze badge behaal je als je text-gabaseerde programma's kan schrijven.

Evidence/criteria

Als bewijs lever je een text-gebaseerd programma op waarmee je een spel kan spelen. Denk maar aan galgje, wordmind of scrabble. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.

Voorkennis

Python-1

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • variabelen en datatypen
  • expressies
  • type-omzet functies
  • input/output met print, input
  • keuzestructuren if-elif-else
    • booleaanse expressies
    • vergelijkingsoperatoren
  • wiskundige functies zoals pow, sqrt etc
  • strings, indexen en stringfuncties,
  • if opdrachten: logische and, or, not
  • herhalen met while en loopcounter
  • geneste if-opdrachten

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen bedenken

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal