Badges/Python-1: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
{{Badge-status
|status=Alpha
|status=Alpha
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Hakan|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-1|Python-1]]}}
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-0|Python-0]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}
== Badge Python-1 ==


Deze badge geeft aan dat je de basiskennis over Python beheerst en kan toepassen om een tekst-gebaseerd woordspel te programmeren.
== Badge Python-0 ==
Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarmee je bewijst dat je echt kan programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.


== Beschrijving ==
=== Evidence/criteria ===
Als bewijs lever je een programma/script waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.


In Python-0 heb je o.a. geleerd hoe je if-statements kan maken, loops kan programmeren, functies kan maken enzovoorts. In deze vervolgbadge ga je vooral deze opgedane kennis gebruiken om een woordspel te programmeren.
=== Voorkennis ===
* [[Badges/Scratch-0]]
* [[Badges/Inleiding in programmeren-0]]
 
=== Python-0 ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
* sequentie
* basic herhaling met for i in range
* functies
** functies met parameters
* eenvoudige if met random-functie
* meerdere turtle objecten
* basic event-driven (met de turtle module)


=== Voorkennis ===
=== Professioneel gedrag ===
* commentaar in code
* goede functienamen bedenken


* [[Badges/Python-0]]
=== Principes ===
* gebruik van coding rules
** ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.


== Materiaal  ==  
== Materiaal  ==  
 
* How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
* materiaal ICT in de Wolken: [[Python-0]]
* Code Academy (http://www.codecademy.com)
* Opdrachtomschrijving Wordmind: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing
* Opdrachtomschrijving Wordmind: https://docs.google.com/document/d/1GPVS9w-zEjVwnPdXNPwC9DKS1ZDtgp-6mt2sNlCH07U/edit?usp=sharing



Versie van 17 mrt 2016 22:03

Badge-status: Alpha
Module: Python-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-0

Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarmee je bewijst dat je echt kan programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.

Evidence/criteria

Als bewijs lever je een programma/script waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.

Voorkennis

Python-0

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • sequentie
  • basic herhaling met for i in range
  • functies
    • functies met parameters
  • eenvoudige if met random-functie
  • meerdere turtle objecten
  • basic event-driven (met de turtle module)

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen bedenken

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal


Eigenschappen