Badges/Python-0: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
 
(3 tussenliggende versies door een andere gebruiker niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
{{Badge-status
|status=Alpha
|status=Alpha
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:Hakan|Hakan Akkas]]
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-0|Python-0]]}}
|module=[[heeft-module:: Modules/Python-0|Python-0]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}


== Badge Python-0 ==
== Badge Python-0 ==
Deze badge geeft aan dat je programma's kan schrijven waarin je taken kan onderverdelen in deeltaken middels functies. Bovendien beheers je het werken met lijsten. Ook kun je gegevens lezen/wegschrijven van/naar bestanden. Je demonstreert dit aan de hand van een zelfgemaakt programma.
Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarmee je bewijst dat je echt kan programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.


=== Evidence/criteria ===
=== Evidence/criteria ===
Een programma (bij voorkeur een woordspel, zoals galgje, wordmind of scrabble) waar je de technieken die hieronder worden opgesomd hebt toegepast.
Als bewijs lever je een programma/script waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.


=== Voorkennis ===
=== Voorkennis ===
Regel 17: Regel 17:
=== Python-0 ===
=== Python-0 ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
Kennis(*) van de volgende begrippen:
*sequentie
* sequentie
*basic herhaling met for i in range
* basic herhaling met for i in range
*functies
* functies
**functies met parameters
** functies met parameters
* eenvoudige if met random-functie
* eenvoudige if met random-functie
* meerdere turtle objecten
* meerdere turtle objecten
* basic event-driven (met de turtle module)
* basic event-driven (met de turtle module)


=== Professioneel gedrag ===
=== Professioneel gedrag ===
* commentaar in code
* commentaar in code
* goede functienamen, variabelenamen
* goede functienamen bedenken


=== Principes ===
=== Principes ===

Huidige versie van 18 mrt 2016 om 12:16

Badge-status: Alpha
Module: Python-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Python-0

Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarmee je bewijst dat je echt kan programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.

Evidence/criteria

Als bewijs lever je een programma/script waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.

Voorkennis

Python-0

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • sequentie
  • basic herhaling met for i in range
  • functies
    • functies met parameters
  • eenvoudige if met random-functie
  • meerdere turtle objecten
  • basic event-driven (met de turtle module)

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen bedenken

Principes

  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Materiaal