Badges/Algoritmen en datastructuren-0: verschil tussen versies

Uit basis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Badge-status |status=In bewerking |auteur=Hakan Akkas & Laura van der Lubbe |...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
{{Badge-status
{{Badge-status
|status=In bewerking
|status=In bewerking
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:HakanAkkas|Hakan Akkas]] & [[heeft-auteur:: Gebuiker:LauravanderLubbe|Laura van der Lubbe]]
|auteur=[[heeft-auteur:: Gebruiker:JurjenHickmann|Jurjen Hickmann]] & [[heeft-auteur:: Gebruiker: HakanAkkas|Hakan Akkas]]
|module=[[heeft-module:: Modules/Algoritmen en datastructuren-0|Algoritmen en datastructuren-0]]}}
|module=[[heeft-module:: Modules/Algoritmen en datastructuren-0|Algoritmen en datastructuren-0]]}}
{{Zijbalk Badges}}
{{Zijbalk Badges}}
== Badge Algoritmen en datastructuren-0 ==
== Badge Algoritmen en datastructuren-0 ==


Deze badge geeft aan dat je basiskennis hebt van algoritmen en datastructuren en het gebruik ervan binnen programmeren. Je demonstreert dit door voor een aantal problemen een oplossing te maken met behulp van algoritmen en datastructuren.


=== Evidence/criteria ===
=== Evidence/criteria ===


De oplossingen voor programmeeropgaven uit de lesstof. De algoritmen kun je zelf uitleggen aan je docent. Ze voldoen aan basiscriteria voor netjes programmeren zoals geleerd in eerdere programmeerbadges. 


=== Voorkennis ===
* [[Badges/Python-2]]


== Beschrijving ==
== Beschrijving ==
Bij deze badge gaat het om de basiskennis van algoritmen. Je leert structuur aan te brengen in je programma’s. Je leert gestructureerd een programmerprobleem op te lossen. Je leert ook de basis over snelheid van verschillende algoritmen. Je maakt nogmaals kennis met enkele belangrijke manieren om data te bewerken. Daarnaast leer je ook de basisprincipes van sorteren.
=== Algoritmen ===
Kennis(*) van de volgende begrippen:
* algoritmen
** kleinste / grootste getal
** grootste gemene deler
** priemgetallen
** ...
* sorteren
** selection sort
** insertion sort
* snelheid
** priemgetallen bepalen
** ...
(*) "Kennis van een begrip" - je moet kunnen uitleggen wat het begrip betekent en waarvoor het gebruikt wordt. Je moet een voorbeeld kunnen geven. Je moet het kunnen aanwijzen in een praktisch voorbeeld. Je moet deze technische termen onder andere kennen omdat je ze nodig hebt in het communiceren met anderen.
=== Datastructren ===
Kennis van de volgende begrippen:
* variabele
* lijst/array
=== Professioneel gedrag ===
* commentaar in code
* goede functienamen, variablenamen
* opdeling van het programma in deelproblemen
=== Principes ===
Je hebt enige kennis van de onderstaande principes, en je weet wat deze betekenen in de context van de badge-begrippen zoals hierboven beschreven.
* scheiden van
** structuur en inhoud (HTML)
** opmaak (CSS)
** interactie (JS - later)
** ... als voorbeeld van het algemene principe "Separation of Concerns"
* validatie
** van code ten opzichte van een standaard
** ... als voorbeeld van de algemene principes van standaardisatie en validatie
* gebruik van coding rules
** ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.
=== Gebruik van hulpmiddelen ===
* SPOJ ( http://www.spoj.com/METISPRO/ )
*
=== Vaardigheden ===
*
== Materiaal  ==
* <link naar materiaal>

Versie van 13 mei 2016 10:50

Badge-status: In bewerking
Module: Algoritmen en datastructuren-0
Badges
  1. Algoritmen en datastructuren-0
  2. Arduino-0
  3. Arduino-1
  4. Blender-0
  5. CSS-0
  6. CSS-1
  7. Databases-0
  8. Databases-1
  9. Excel-0
  10. Git-0
  11. Hardware-0
  12. Hardware-1
  13. HTML-0
  14. HTML-1
  15. ICT in de Wolken omgeving-0
  16. ICT in de Wolken omgeving-1
  17. Javascript voor games-0
  18. Linux-0
  19. Linux-1 (shell scripting)
  20. Netwerken-0
  21. Netwerken-1
  22. Ondernemen-0
  23. Photoshop-0
  24. PHP en MySQL-0
  25. Programmeren in JavaScript-0
  26. Programmeren in JavaScript-1
  27. Python-0
  28. Python-1
  29. Regexp-0
  30. Scrum-0
  31. Scrum-1
  32. Sketchup-0
  33. SQL-0
  34. Storyboard-0
  35. Unity-2D-0
  36. Unity-3D-0
  37. Video-0
  38. Web-0
  39. Web-1
  40. Web-2
  41. Web-3
Modules

Badge Algoritmen en datastructuren-0

Deze badge geeft aan dat je basiskennis hebt van algoritmen en datastructuren en het gebruik ervan binnen programmeren. Je demonstreert dit door voor een aantal problemen een oplossing te maken met behulp van algoritmen en datastructuren.

Evidence/criteria

De oplossingen voor programmeeropgaven uit de lesstof. De algoritmen kun je zelf uitleggen aan je docent. Ze voldoen aan basiscriteria voor netjes programmeren zoals geleerd in eerdere programmeerbadges.

Voorkennis

Beschrijving

Bij deze badge gaat het om de basiskennis van algoritmen. Je leert structuur aan te brengen in je programma’s. Je leert gestructureerd een programmerprobleem op te lossen. Je leert ook de basis over snelheid van verschillende algoritmen. Je maakt nogmaals kennis met enkele belangrijke manieren om data te bewerken. Daarnaast leer je ook de basisprincipes van sorteren.

Algoritmen

Kennis(*) van de volgende begrippen:

  • algoritmen
    • kleinste / grootste getal
    • grootste gemene deler
    • priemgetallen
    • ...
  • sorteren
    • selection sort
    • insertion sort
  • snelheid
    • priemgetallen bepalen
    • ...

(*) "Kennis van een begrip" - je moet kunnen uitleggen wat het begrip betekent en waarvoor het gebruikt wordt. Je moet een voorbeeld kunnen geven. Je moet het kunnen aanwijzen in een praktisch voorbeeld. Je moet deze technische termen onder andere kennen omdat je ze nodig hebt in het communiceren met anderen.

Datastructren

Kennis van de volgende begrippen:

  • variabele
  • lijst/array

Professioneel gedrag

  • commentaar in code
  • goede functienamen, variablenamen
  • opdeling van het programma in deelproblemen

Principes

Je hebt enige kennis van de onderstaande principes, en je weet wat deze betekenen in de context van de badge-begrippen zoals hierboven beschreven.

  • scheiden van
    • structuur en inhoud (HTML)
    • opmaak (CSS)
    • interactie (JS - later)
    • ... als voorbeeld van het algemene principe "Separation of Concerns"
  • validatie
    • van code ten opzichte van een standaard
    • ... als voorbeeld van de algemene principes van standaardisatie en validatie
  • gebruik van coding rules
    • ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.

Gebruik van hulpmiddelen


Vaardigheden

Materiaal

  • <link naar materiaal>