Badges/Python-0: verschil tussen versies
< Badges
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 6: | Regel 6: | ||
== Badge Python-0 == | == Badge Python-0 == | ||
Deze badge | Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarbij je echt gaat programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen. | ||
=== Evidence/criteria === | === Evidence/criteria === | ||
Als bewijs lever je programma waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd. | |||
=== Voorkennis === | === Voorkennis === | ||
Regel 17: | Regel 17: | ||
=== Python-0 === | === Python-0 === | ||
Kennis(*) van de volgende begrippen: | Kennis(*) van de volgende begrippen: | ||
*sequentie | * sequentie | ||
*basic herhaling met for i in range | * basic herhaling met for i in range | ||
*functies | * functies | ||
**functies met parameters | ** functies met parameters | ||
* eenvoudige if met random-functie | * eenvoudige if met random-functie | ||
* meerdere turtle objecten | * meerdere turtle objecten | ||
* basic event-driven (met de turtle module) | * basic event-driven (met de turtle module) | ||
=== Professioneel gedrag === | === Professioneel gedrag === | ||
* commentaar in code | * commentaar in code | ||
* goede functienamen | * goede functienamen bedenken | ||
=== Principes === | === Principes === |
Versie van 17 mrt 2016 21:00
Badge Python-0
Deze badge wordt waarschijnlijk je allereerste badge waarbij je echt gaat programmeren met een text-gebaseerde programmeertaal. Hiervoor heb je waarschijnlijk eerder met blokjes geprogrammeerd middels Scratch of code.org. De bedoeling is dat je de allereerste stappen in het programmeren neemt door een turtle te bewegen.
Evidence/criteria
Als bewijs lever je programma waarmee je een interactieve 'tekening maakt. In dit programma verwerk je alle technieken die hieronder worden opgesomd.
Voorkennis
Python-0
Kennis(*) van de volgende begrippen:
- sequentie
- basic herhaling met for i in range
- functies
- functies met parameters
- eenvoudige if met random-functie
- meerdere turtle objecten
- basic event-driven (met de turtle module)
Professioneel gedrag
- commentaar in code
- goede functienamen bedenken
Principes
- gebruik van coding rules
- ... als voorbeeld van de regels voor programma-code als communicatie met mensen.
Materiaal
- How To Think Like A Computer Scientist (http://openbookproject.net/thinkcs/python/english3e/)
- materiaal ICT in de Wolken: Python-0
- Code Academy (http://www.codecademy.com)