Physical computing/Fysica van rekenen

Uit Lab
< Physical computing
Versie door Eelco (overleg | bijdragen) op 23 mrt 2021 om 09:48 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Zijbalk Physical computing}} In deze module behandelen we een aantal van de natuurkundige principes die gebruikt worden in de moderne ICT. Deze principes zijn ni...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Physical computing
Arduino Basis
  1. Led-0: breadboard, LED, weerstand
  2. Blink-1
  3. Button-1
  4. Blink-freq: frequentie
  5. Blink-PWM: pulsbreedte-modulatie
  6. Analoge input

In deze module behandelen we een aantal van de natuurkundige principes die gebruikt worden in de moderne ICT. Deze principes zijn niet erg ingewikkeld, en grotendeels te begrijpen met de natuurkunde van de VO-onderbouw.

  • elektriciteit
  • elektronica: transistor-schakelingen

Transistoren en transistor-schakelingen