Physical computing leerlijn: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 13: Regel 13:
* Wat zijn punten van aandacht?
* Wat zijn punten van aandacht?
** grote verschillen tussen leerlingen
** grote verschillen tussen leerlingen
== Physical computing: naar een leerlijn ==
=== Stap 1: kennismaking ===
* kennismaking met basisbegrippen van physical computing en programmeren
* bijv.: micro:bit met blokjesprogrammeren
* "engagement" belangrijker dan kennis en vaardigheden; succes-ervaringen
* aansluiting bij persoonlijke interesses - via projecten (die je kunt nabouwen)
* eventueel: naast ingebouwde sensoren en actuatoren, gebruik van Grove componenten.
=== Stap 2:  ===
{| class="wikitable"
! Sensoren !! Actuatoren !! Signalen en Events !! Besturen
|-
| aap
| noot
| mies
| enz
|}
{| class="wikitable"
|+ Caption text
|-
! Koptekst !! Koptekst !! Koptekst
|-
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld
|-
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld
|-
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld
|}

Versie van 9 mrt 2021 14:36

Physical computing
Arduino Basis
  1. Led-0: breadboard, LED, weerstand
  2. Blink-1
  3. Button-1
  4. Blink-freq: frequentie
  5. Blink-PWM: pulsbreedte-modulatie
  6. Analoge input

Deze pagina beschrijft de opzet van een leerlijn Physical computing voor het voortgezet onderwijs. Deze beschrijving is in eerste instantie bedoeld voor docenten.

  • Wat is Physical computing?
  • Waarom Physical computing op school?
  • Waarom Physical computing thuis?
  • Physical computing op school - hoe?
  • Hoe begin je met Physical computing?
    • Eerste lessen
    • Robotica/Physical computing middagen
  • Wat zijn punten van aandacht?
    • grote verschillen tussen leerlingen

Physical computing: naar een leerlijn

Stap 1: kennismaking

  • kennismaking met basisbegrippen van physical computing en programmeren
  • bijv.: micro:bit met blokjesprogrammeren
  • "engagement" belangrijker dan kennis en vaardigheden; succes-ervaringen
  • aansluiting bij persoonlijke interesses - via projecten (die je kunt nabouwen)
  • eventueel: naast ingebouwde sensoren en actuatoren, gebruik van Grove componenten.

Stap 2:

Sensoren Actuatoren Signalen en Events Besturen
aap noot mies enz
Caption text
Koptekst Koptekst Koptekst
Voorbeeld Voorbeeld Voorbeeld
Voorbeeld Voorbeeld Voorbeeld
Voorbeeld Voorbeeld Voorbeeld