Physical computing leerlijn: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
|||
Regel 18: | Regel 18: | ||
* het begint met "engagement"; daarna: verwerven van kennis en vaardigheden | * het begint met "engagement"; daarna: verwerven van kennis en vaardigheden | ||
* veel leerpaden mogelijk; bijvoorbeeld richting robotica, of bijv. IoT | * veel leerpaden mogelijk; bijvoorbeeld richting robotica, of bijv. IoT | ||
* "mastery based learning"; | * "mastery based learning"; afronden van onderdelen belangrijk! | ||
* | |||
== Physical computing: naar een leerlijn == | == Physical computing: naar een leerlijn == |
Versie van 9 mrt 2021 14:42
Deze pagina beschrijft de opzet van een leerlijn Physical computing voor het voortgezet onderwijs. Deze beschrijving is in eerste instantie bedoeld voor docenten.
- Wat is Physical computing?
- Waarom Physical computing op school?
- Waarom Physical computing thuis?
- Physical computing op school - hoe?
- Hoe begin je met Physical computing?
- Eerste lessen
- Robotica/Physical computing middagen
- Wat zijn punten van aandacht?
- grote verschillen tussen leerlingen
Uitgangspunten
- het begint met "engagement"; daarna: verwerven van kennis en vaardigheden
- veel leerpaden mogelijk; bijvoorbeeld richting robotica, of bijv. IoT
- "mastery based learning"; afronden van onderdelen belangrijk!
Physical computing: naar een leerlijn
Stap 1: kennismaking
- kennismaking met basisbegrippen van physical computing en programmeren
- bijv.: micro:bit met blokjesprogrammeren
- "engagement" belangrijker dan kennis en vaardigheden; succes-ervaringen
- aansluiting bij persoonlijke interesses - via projecten (die je kunt nabouwen)
- eventueel: naast ingebouwde sensoren en actuatoren, gebruik van Grove componenten.
Stap 2:
Sensoren | Actuatoren | Signalen en Events | Besturen |
---|---|---|---|
aap | noot | mies | enz |
Koptekst | Koptekst | Koptekst |
---|---|---|
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |