Fysica van Physical computing: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'Physical computing speelt zich af op de grens van de fysieke, van materie en energie, en de virtuele wereld, van informatie. Enige kennis van natuurkundige principe...') |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 2: | Regel 2: | ||
Enige kennis van natuurkundige principes helpt bij het werken met Physical computing. | Enige kennis van natuurkundige principes helpt bij het werken met Physical computing. | ||
In dit gedeelte behandelen we een aantal van deze natuurkundige basisbegrippen. | In dit gedeelte behandelen we een aantal van deze natuurkundige basisbegrippen. | ||
We demonstreren deze begrippen aan de hand van physical computing experimenten. | |||
* Elektriciteit: spanning, stroom, weerstand, energie, vermogen | * Elektriciteit: spanning, stroom, weerstand, energie, vermogen |
Versie van 9 mrt 2021 12:44
Physical computing speelt zich af op de grens van de fysieke, van materie en energie, en de virtuele wereld, van informatie. Enige kennis van natuurkundige principes helpt bij het werken met Physical computing. In dit gedeelte behandelen we een aantal van deze natuurkundige basisbegrippen. We demonstreren deze begrippen aan de hand van physical computing experimenten.
- Elektriciteit: spanning, stroom, weerstand, energie, vermogen
- Elektronica: capaciteit
- Elektronica: zelfinductie
- Elektronica: actieve componenten (transistoren, diodes)
- Elektromechanica: motoren en relais