Physical computing leerlijn: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting |
Geen bewerkingssamenvatting |
||
Regel 13: | Regel 13: | ||
* Wat zijn punten van aandacht? | * Wat zijn punten van aandacht? | ||
** grote verschillen tussen leerlingen | ** grote verschillen tussen leerlingen | ||
== Physical computing: naar een leerlijn == | |||
=== Stap 1: kennismaking === | |||
* kennismaking met basisbegrippen van physical computing en programmeren | |||
* bijv.: micro:bit met blokjesprogrammeren | |||
* "engagement" belangrijker dan kennis en vaardigheden; succes-ervaringen | |||
* aansluiting bij persoonlijke interesses - via projecten (die je kunt nabouwen) | |||
* eventueel: naast ingebouwde sensoren en actuatoren, gebruik van Grove componenten. | |||
=== Stap 2: === | |||
{| class="wikitable" | |||
! Sensoren !! Actuatoren !! Signalen en Events !! Besturen | |||
|- | |||
| aap | |||
| noot | |||
| mies | |||
| enz | |||
|} | |||
{| class="wikitable" | |||
|+ Caption text | |||
|- | |||
! Koptekst !! Koptekst !! Koptekst | |||
|- | |||
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld | |||
|- | |||
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld | |||
|- | |||
| Voorbeeld || Voorbeeld || Voorbeeld | |||
|} |
Versie van 9 mrt 2021 14:36
Deze pagina beschrijft de opzet van een leerlijn Physical computing voor het voortgezet onderwijs. Deze beschrijving is in eerste instantie bedoeld voor docenten.
- Wat is Physical computing?
- Waarom Physical computing op school?
- Waarom Physical computing thuis?
- Physical computing op school - hoe?
- Hoe begin je met Physical computing?
- Eerste lessen
- Robotica/Physical computing middagen
- Wat zijn punten van aandacht?
- grote verschillen tussen leerlingen
Physical computing: naar een leerlijn
Stap 1: kennismaking
- kennismaking met basisbegrippen van physical computing en programmeren
- bijv.: micro:bit met blokjesprogrammeren
- "engagement" belangrijker dan kennis en vaardigheden; succes-ervaringen
- aansluiting bij persoonlijke interesses - via projecten (die je kunt nabouwen)
- eventueel: naast ingebouwde sensoren en actuatoren, gebruik van Grove componenten.
Stap 2:
Sensoren | Actuatoren | Signalen en Events | Besturen |
---|---|---|---|
aap | noot | mies | enz |
Koptekst | Koptekst | Koptekst |
---|---|---|
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |
Voorbeeld | Voorbeeld | Voorbeeld |