Organisatie leerlijnen: verschil tussen versies

Uit Lab
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met 'In deze wiki willen we verschillende leerlijnen beschrijven, onder andere voor Physical Computing. In eerste instantie gaat het om de organisatie van de concepten...')
 
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 1: Regel 1:
In deze wiki willen we verschillende leerlijnen beschrijven, onder andere voor Physical Computing.
In deze wiki willen we verschillende leerlijnen beschrijven, onder andere voor Physical Computing.


== Aspecten ==
=== Badges: concepten en leerdoelen ===
In eerste instantie gaat het om de organisatie van de concepten en leerdoelen in badge-beschrijvingen.
In eerste instantie gaat het om de organisatie van de concepten en leerdoelen in badge-beschrijvingen.
Per badge beschrijven we de concepten en de leerdoelen en de voorkennis.
Per badge beschrijven we de concepten en de leerdoelen en de voorkennis.
Elk concept heeft een wiki-pagina die het concept op een wikipedia-manier beschrijft:
Elk concept heeft een wiki-pagina die het concept op een wikipedia-manier beschrijft:
eerst globaal, en later meer in detail.
eerst globaal, en later meer in detail.
=== Modules: lesmateriaal, leskaarten ===


In tweede instantie gaat het om het eigenlijke lesmateriaal daarbij (de modules).
In tweede instantie gaat het om het eigenlijke lesmateriaal daarbij (de modules).
De modules bestaan voor een belangrijk deel uit leskaarten met praktische opdrachten.
Deze maken we meestal met Google Docs, maar we kunnen die zichtbaar maken in deze wiki.
=== Achtergrondmateriaal ===
In derde instantie om het achtergrondmateriaal waarin onder andere de concepten beschreven zijn in wiki-pagina's.
In derde instantie om het achtergrondmateriaal waarin onder andere de concepten beschreven zijn in wiki-pagina's.
Bij dit achtergrondmateriaal horen ook de verwijzingen naar materiaal elders.
Bij dit achtergrondmateriaal horen ook de verwijzingen naar materiaal elders.
=== Didactiek ===
Daarnaast willen we de bijbehorende didactiek bespreken, met andere aanwijzingen voor docenten.  
Daarnaast willen we de bijbehorende didactiek bespreken, met andere aanwijzingen voor docenten.  
(Incl. de uitwerkingen van een aantal opdrachten.)
(Incl. de uitwerkingen van een aantal opdrachten.)
== Semantic Mediawiki ==


Voor deze beschrijvingen gebruiken we de mogelijkheden van Semantic Mediawiki om deze op verschillende manieren toegankelijk te maken. ("One truth, multiple views".)
Voor deze beschrijvingen gebruiken we de mogelijkheden van Semantic Mediawiki om deze op verschillende manieren toegankelijk te maken. ("One truth, multiple views".)


: Dit is ook een oefening in het gebruik van SMW voor dit doel.
: Dit is ook een oefening in het gebruik van SMW voor dit doel.

Versie van 4 mrt 2021 18:26

In deze wiki willen we verschillende leerlijnen beschrijven, onder andere voor Physical Computing.

Aspecten

Badges: concepten en leerdoelen

In eerste instantie gaat het om de organisatie van de concepten en leerdoelen in badge-beschrijvingen. Per badge beschrijven we de concepten en de leerdoelen en de voorkennis. Elk concept heeft een wiki-pagina die het concept op een wikipedia-manier beschrijft: eerst globaal, en later meer in detail.

Modules: lesmateriaal, leskaarten

In tweede instantie gaat het om het eigenlijke lesmateriaal daarbij (de modules). De modules bestaan voor een belangrijk deel uit leskaarten met praktische opdrachten. Deze maken we meestal met Google Docs, maar we kunnen die zichtbaar maken in deze wiki.

Achtergrondmateriaal

In derde instantie om het achtergrondmateriaal waarin onder andere de concepten beschreven zijn in wiki-pagina's. Bij dit achtergrondmateriaal horen ook de verwijzingen naar materiaal elders.

Didactiek

Daarnaast willen we de bijbehorende didactiek bespreken, met andere aanwijzingen voor docenten. (Incl. de uitwerkingen van een aantal opdrachten.)

Semantic Mediawiki

Voor deze beschrijvingen gebruiken we de mogelijkheden van Semantic Mediawiki om deze op verschillende manieren toegankelijk te maken. ("One truth, multiple views".)

Dit is ook een oefening in het gebruik van SMW voor dit doel.