Arduino/Bouwdoos
< Arduino
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Over Arduino als bouwdoos
- wat zijn de bouwstenen?
- NB: per bouwsteen heb je een aantal regels waarmee je rekening moet houden; bijvoorbeeld de manier waarop je die bouwsteen aansluit
- sommige van die regels zijn "style rules": als je daartegen zondigt werkt je systeem nog steeds, maar is de kans op misverstanden in de toekomst groot.
- in hardware; hardware-onderdelen
- hardware-schakelingen
- NB: veel van die schakelingen hebben een bijbehorend software-schema
- software: structuur?
- programmeertaal-onderdelen
- wat zijn de manieren om die onderdelen te combineren?
- "compositie"
- wat zijn de regels waarmee je rekening moet houden?
NB: niet alle combinaties werken; wat zijn mogelijke redenen waarom combinaties niet werken?
- resources: bijv. pinnen; timers; geheugen
Suggestie: we gebruiken de cheatsheets als overzicht van de bouwdoos; in de verschillende lessen maken we kennis met deze onderdelen van de cheatsheets.
Concepten
- power (besturing): aansturen van onderdelen (actuatoren) die meer "power" nodig hebben dan de Arduino aansturing kan leveren; scheiden van aansturing en van power.
- tijd: gebruik van tijd (op verschillende manieren)
- toestand
- signaal (signalen vs. events)
- communicatie
Hardware
- elektriciteit: spanning, stroom, geleider, weerstand; besturing
Software:
- declaratie/definitie: introductie van objecten, functies, variabelen
- setup: initialisatie
- loop (body): gebruik in besturingsdeel
NB: Niet helemaal hard; en: binnen functie heb je weer dezelfde onderdelen.