Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 3: Regel 3:
* Pilot op Broklede: wat nog te doen
* Pilot op Broklede: wat nog te doen
* Vervolg werksessies
* Vervolg werksessies
Retro - Actiepunten:
* We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
** Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
** Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
** Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen
* We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten


Pilot op Broklede:
Pilot op Broklede:

Versie van 11 jan 2018 18:18

Agenda:

  • Retro
  • Pilot op Broklede: wat nog te doen
  • Vervolg werksessies

Retro - Actiepunten:

  • We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
    • Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
    • Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
    • Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen
  • We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten

Pilot op Broklede:

  • Start: ???
  • Leerlingen: ???
  • Student-assistent: Jelmer de Boer
  • Opgeleverd:
    • Van alle drie subthema's een onderdeel
    • Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
    • De leerlingen werken met Arduino's
    • In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
    • Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten
    • Het leerlingmateriaal is voorzien van voorbeelduitwerkingen van de opgaven en opdrachten.
    • Waar mogelijk is het leerlingmateriaal onafhankelijk van het platform (Arduino, Micro:bit, Lego Mindstorms) beschreven

Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:

  • Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
  • Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
  • Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.