Project:Physical Computing/Donderdag 11 jan

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
De printervriendelijke versie wordt niet langer ondersteund en kan weergavefouten bevatten. Werk uw browserbladwijzers bij en gebruik de gewone afdrukfunctie van de browser.

Agenda:

  • Retro
  • Pilot op Broklede: wat nog te doen
  • Vervolg werksessies

Retro - Actiepunten:

  • We versterken de verbinding tussen deel 1 en 2:
    • Touch-sensor <-> Stofzuigerrobot
    • Afstands-sensor <-> Zelfrijdende auto
    • Bewegings-sensor <-> Smart-city / lantaarns die fietser volgen, wegovergang, segway, etc, etc
  • We bespreken en updaten de concept-map en koppelen de concepten aan de opdrachten
  • We kunnen delen van Robo Sapiens (TV-programma) opnemen in het lesprogramma


Pilot op Broklede:

  • Start: 29 jan
  • Leerlingen: 15 - 20 leerlingen, 5 VWO-NT
  • Student-assistent: Jelmer de Boer
  • Opgeleverd:
    • Planning voor de leerlingen
    • Bezoek bij HBO of universiteit
    • Van alle drie subthema's een onderdeel
    • Al het leerlingmateriaal is overzichtelijk gemaakt, zodat de leerlingen het makkelijk kunnen gebruiken
    • De leerlingen werken met Arduino's
    • In het leerlingmateriaal wordt expliciet aandacht besteed aan de toestandsdiagrammen en de vertaling naar programmeercode
    • Het leerlingmateriaal mag ook externe, engelstalige bronnen bevatten

Tijdens de pilot verzamelen we zo veel mogelijk feedback van en over de leerlingen:

  • Leerlingen houden een logboek bij waarin ze aangeven wat ze hebben gedaan en waar ze tegen aan lopen.
  • Docent en studentassistent houden bij hoe leerlingen met het materiaal omgaan, waar ze tegenaan lopen.
  • Leerlingen geven hun feedback op het materiaal en de module.

Volgende bijeenkomsten:

  • 17 jan: Martin en Remie, online
  • 25 jan: Martin en Leen, bij Leen
  • 31 jan of 1 feb: Martin, bij Remie
  • 14 feb: Martin en Remie, online

Martin stuurt een datumprikker voor een volgend live overleg