Project:Physical Computing/Donderdag 5 okt

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Agenda

  • Planning t/m eind december
  • Resultaten tot nu toe
  • Taken verdelen
  • Volgende bijeenkomst

Verslag

  • Je kunt fysische verschijnselen vaak op meerdere manieren meten. Denk aan hartslag meeting, de mate waarin een vat zich met vloeistof vult, afstand meten tot een object, branddetectie, bewegingdetectie, etc. Leerlingen moeten daarover kunnen redeneren, in termen van onder meer kwaliteit en betrouwbaarheid. Leerlingen zijn in staat om te redeneren over de betrouwbaarheid van een (deel)systeem, op basis van bijvoorbeeld informatie over de sensoren (datasheets) en/of testresultaten.
  • Ontwerpen
    • Ook bij het ontwerpen van een systeem moet een leerling een onderbouwde keuze voor een oplossing en sensoren kunnen maken (niet gelijk voor de eerste-de-beste-keuze gaan).
    • Leerlingen moeten in kleine stapjes, cyclisch kunnen werken
  • Meet- en regelsystemen, feedback-lussen