Project:Physical Computing/Donderdag 5 okt: verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
(Nieuwe pagina aangemaakt met '== Agenda == * Planning t/m eind december * Resultaten tot nu toe * Taken verdelen * Volgende bijeenkomst') |
(→Agenda) |
||
Regel 4: | Regel 4: | ||
* Taken verdelen | * Taken verdelen | ||
* Volgende bijeenkomst | * Volgende bijeenkomst | ||
== Verslag == | |||
* Je kunt fysische verschijnselen vaak op meerdere manieren meten. Denk aan hartslag meeting, de mate waarin een vat zich met vloeistof vult, afstand meten tot een object, branddetectie, bewegingdetectie, etc. Leerlingen moeten daarover kunnen redeneren, in termen van onder meer kwaliteit en betrouwbaarheid. Leerlingen zijn in staat om te redeneren over de betrouwbaarheid van een (deel)systeem, op basis van bijvoorbeeld informatie over de sensoren (datasheets) en/of testresultaten. | |||
* Ontwerpen | |||
** Ook bij het ontwerpen van een systeem moet een leerling een onderbouwde keuze voor een oplossing en sensoren kunnen maken (niet gelijk voor de eerste-de-beste-keuze gaan). | |||
** Leerlingen moeten in kleine stapjes, cyclisch kunnen werken | |||
* Meet- en regelsystemen, feedback-lussen |
Versie van 5 okt 2017 15:39
Agenda
- Planning t/m eind december
- Resultaten tot nu toe
- Taken verdelen
- Volgende bijeenkomst
Verslag
- Je kunt fysische verschijnselen vaak op meerdere manieren meten. Denk aan hartslag meeting, de mate waarin een vat zich met vloeistof vult, afstand meten tot een object, branddetectie, bewegingdetectie, etc. Leerlingen moeten daarover kunnen redeneren, in termen van onder meer kwaliteit en betrouwbaarheid. Leerlingen zijn in staat om te redeneren over de betrouwbaarheid van een (deel)systeem, op basis van bijvoorbeeld informatie over de sensoren (datasheets) en/of testresultaten.
- Ontwerpen
- Ook bij het ontwerpen van een systeem moet een leerling een onderbouwde keuze voor een oplossing en sensoren kunnen maken (niet gelijk voor de eerste-de-beste-keuze gaan).
- Leerlingen moeten in kleine stapjes, cyclisch kunnen werken
- Meet- en regelsystemen, feedback-lussen