Project:Physical Computing/Externe bronnen physical computing: verschil tussen versies

Uit Inf2019
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen bewerkingssamenvatting
Geen bewerkingssamenvatting
Regel 24: Regel 24:
== Maatschappelijke gevolgen ==
== Maatschappelijke gevolgen ==
https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation
https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation
== NLT modules ==
* VWO module robotica uit 2009, zie http://betavak-nlt.nl/dmedia/media/site-files/47bd6/0a511/820b9/3ec9c/5055a/v116_Robotica_lln_software_3.1_ev_121009.pdf
* HAVO module Leven met Robots, zie http://betavak-nlt.nl/dmedia/media/site-files/47bd6/0a511/820b9/3ec9c/5055a/v116_Robotica_lln_software_3.1_ev_121009.pdf


== Boeken over robotica ==
== Boeken over robotica ==

Versie van 5 okt 2017 12:31

Arduino

Tinkering:

Robots

  • Leaphy, een project geïnitieerd door Olivier van Beekum, waarbij (basisschool) leerlingen een robot in elkaar kunnen zetten en programmeren, zie: https://leaphy.nl/.

Software

Tinkercad, een virtuele omgeving / softwarepakket waarin leerlingen een prototype kunnen maken, zie: https://www.tinkercad.com/

Maatschappelijke gevolgen

https://www.thersa.org/discover/publications-and-articles/rsa-blogs/2017/09/8-key-takeaways-from-our-new-report-on-ai-robotics-and-automation

NLT modules

Boeken over robotica

Nieuwsitems